Wat een reis!! - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Anne Böhm - WaarBenJij.nu Wat een reis!! - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Anne Böhm - WaarBenJij.nu

Wat een reis!!

Door: anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

13 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Houston

Vandaag gelijk de eerste dag in USA een lang lang verhaal, want het was me toch een onbelandse reis!!! Maar ik ben uiteraard safe over the ocean!

Ik had in het vliegtuig tijd zat om het verhaal al vast op mijn ipod te schrijven dus bereid je voor het is heel uitgebreid vandaag!

Na een korte wekker was ik natuurlijk gelijk klaar wakker. En natuurlijk waren we mooi optijd op het vliegveld zodat ik op tijd kon in checken! helaas was er daar even een vervelend momentje, ik moest namelijk 2 kilo overpakken uit mijn checked in bagage naar mijn hand bagage! rare amerikaanse vlieg maatschappij!

Na de dikke knuffels aan de uitzwaaiers (L) ben ik vol goede moed en met heeeeeeeel veeeeel zin door de douane gegaan! (samen met 2 andere AFS studenten)
Wij waren heel mooi optijd bij de gate maar we zagen al aankomen dat het vliegtuig dat niet was! We hadden nog 5 minuten o te boarden en de gate was nog niet open. Vlak nadat we tot dit inzicht waren gekomen kregen we de mededeling dat we minimaal een uur vertraging hadden wegens technische problemen. Na een half uur in dat glazen hok mochten we boarden dus wij dachten we gaan vliegen maar toen we eenmaal in het vliegtuig zaten kregen we te horen dat de problemen nog niet verholpen waren maar dat we ruimte moesten maken voor een ander vliegtuig! ook kregen we te horen dat het probleem een verstopt toilet was "WAT??!! Vertraging vanwegen een toilet??"

Na al met al 1.5 uur vertraging besloten ze om met 2 toiletten de reis te maken naar Bangor, ze daar vervolgens te legen en dan verder te vliegen naar Houston

We waren blij dat we mochten vliegen maar helaas hebben we nog 3 uur aan de nederlandse grond gestaan! Het begn met een kapotte band die ze ontdekte toen we net wilde gaan taxien en ging over in nog een andere schade (Mijn engels is vandaag de dag nog niet zoo goed dat ik het amerikaans uitstekend versta,dus kon er niet achter komen wat het was)

Na 3 en een half uur in dat overboekte volle vliegtuig zitten hadden we nog een zit van 12 uur te gaan!! Vanwege tussen landing in Bangor dus iets langer dan gepland

om half 10 's avonds jullie tijd kwamen we aan in Bangor "Yes, we hadden de amerikaanse grond gehaald!!!" vervolgens lande we 4 uur later op houston.en toen begon het douane werk!! het was niet heel lastig en de rij viel best mee maar als je 18 uur in vliegtuig hebt gezeten is in de rij staan heel erg zwaar. Ik was gebroken! Hoofdpijn, misselijk en ontzettend moe!!

Uit eindelijk kwamen we 6 uur later dan gepland in de aankomst hal aan!! Mijn connecting flight naar kansas city was dus allang weg!!
gelukkig stond AFS nog wel op ons te wachten! er Stonden nog veeeeeeel meer studenten uit alle hoeken van de wereld die net aan waren gekomen!
We kregen te horen dat we de nacht zouden verblijven in houston en ze voor ons gingen kijken of we de volgende dag met de vlucht van de andere AFSers mee konden naar kansas city!
Het hotel was zeker niet verkeerd! 24 uur nadat ik was opgestaan mocht ik eindelijk een heerlijk 2 persoons bed in! ( dat had ik wel verdient dacht ik na zo'n reis! :) )

de volgende morgen ( vanochtend dus ) kreeg ik te horen dat het was gelukt om me op de vlucht te zetten naar kansas city!
Nu zit ik hier achter de computer te wachten tot mijn bus naar vliegtuig vertrekt! om 14.53 (mijn tijd) ertrekt mijn vliegtuig en kan ik dan eindelijk naar mijn gezin toe!
Gelukkig is het onwijs gezellig en leuk om alle verhalen te horen! Ik heb al een aantal studenten ontmoet die ook naar Independence gaan, dus dat is helemaal leuk!

Ik ben benieuwd! de mensen zijn hier onwijs aardig en hebben allemaal medelijden met de Nederlandse meiden!


Well, got to go!
Bye, bye

  • 13 Augustus 2010 - 15:39

    Githa:

    Ze zeggen wel eens, JE MOET ER WAT VOOR OVER HEBBEN.
    Dat blijkt maar weer!
    sterkte meiss.

    (waarom hebben ze medelijden met Nederlandse meisjes)

  • 13 Augustus 2010 - 17:48

    Adrie:

    Hoi Anne,

    dat is me een trip! Nee dat was geen defect toilet hoor dat moet veel erger zijn als je een tussenlanding maakt. Ik zal eens vragen aan Robert of Ian. Leuk om nu al mensen van je stad te ontmoeten. Toni is ingelicht en komt je morgen om 2.30 pm halen. Goeie reis.

  • 13 Augustus 2010 - 17:56

    Herma En Hans:

    Het begint in ieder geval niet saai, Anne! Ben je ondertussen goed aangekomen bij je gezin?
    Goed uitrusten en genieten maar.
    Groet, H.+ H.

  • 14 Augustus 2010 - 06:57

    Henny & Arjan:

    Leuk dat je zo snel al van je laat horen. Wat een lange reis. We zijn benieuwd naar je eerste ervaringen bij de familie Smith. Sterkte met acclimatiseren.

  • 14 Augustus 2010 - 12:59

    Gemma:

    Vertraging is nooit leuk, maar daardoor heb je wel weer andere leuke mensen ontmoet die je in de loop van het komende jaar meer zal zien.
    Heel veel plezier in Independence en wij hopen dat je een geweldig en onvergetelijk jaar tegemoet gaat! Je hebt er lang genoeg naar uitgekeken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Houston

High school in Amerika!!

Recente Reisverslagen:

13 Juni 2011

End of the year!

22 Mei 2011

The End is coming...

08 Mei 2011

PROM! :)

13 April 2011

operatie!!:)

28 Maart 2011

Big SMILE!
Anne

Actief sinds 20 Juni 2010
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 40692

Voorgaande reizen:

02 Maart 2016 - 01 Juni 2016

Back to where it all started and more...

21 Juli 2013 - 26 Augustus 2013

Het land van de Glimlach

12 Augustus 2010 - 29 Juni 2011

High school in Amerika!!

Landen bezocht: